TRAININGSSCHEMA'S

Heb je je ingeschreven voor een wedstrijd en wil je gericht trainen om je doel te halen? 
Hardlopen is een blessuregevoelige sport. Veel beginnende hardlopers trainen te hard zonder voldoende rust te nemen. Overbelasting op de spieren zorgt al snel voor een blessure. Hierdoor kan je geplande wedstrijd zo maar aan je voorbij gaan, zonde...
Online zijn er veel (gratis) trainingsschema's te vinden. Veel  beginnende hardlopers gebruiken zo'n schema voor hun eerste wedstrijd. Vaak is de basis van een dergelijk schema prima, echter zitten hier wel een aantal valkuilen in. 
 
Het grootste gevaar is het feit dat zo'n schema voor iedereen hetzelfde is, ongeacht je doel, je belastbaarheid en simpelweg de tijd die je hebt om te gaan lopen.
 
Een persoonlijk schema op maat kan je helpen je doel op een verantwoordelijke manier te halen. 
 
Wij bieden drie soorten schema's :
5-10KM op basis van 8 weken
Halve marathon op basis van 12 weken
Marathon op basis van 16 weken
Elk schema begint met een persoonlijk gesprek. Hierin word je doel besproken. Rekening houdend met je loophistorie en het aantal trainingen die per week gelopen kunnen worden (minimaal 2x) zullen wij een schema op maat schrijven. 
Zodra het schema klaar is en je kan beginnen met trainen is het belangrijk om wekelijks je feedback op de trainingen te geven. Hierdoor kunnen we indien nodig het schema aanpassen en advies geven. 
Het schema zal ervoor zorgen dat je op het juiste moment piekt, namelijk op RACE DAY. 
Ben je geïnteresseerd in een persoonlijk schema op maat? klik dan hieronder voor de prijzen en neem contact op voor een eerste gesprek. 
 

PERSONAL PACER

laat niets aan het toeval over en gebruik een personal pacer tijdens de race om je beoogde tijd te halen.
 
Je hebt je schema volbracht en het is zo ver, het is RACE DAY. Voor de hardlopers die al eerder een wedstrijd hebben gelopen zullen het gevoel herkennen. 
De spanning die bij een wedstrijd dag komt kijken is bijna niet na te bootsen. Iedereen staat nerveus te wachten op het startschot. Als het startschot dan eindelijk klinkt komt alle spanning vrij en zullen veel lopers te hard de eerste kilometers van de race invliegen. 
Door de race te snel te starten zal je vrijwel altijd de 2e helft van de race verplicht langzamer moeten lopen. Je hebt dan al je energie al verbruikt voordat de race echt is begonnen. 
Het is belangrijk om een race rustig te beginnen om vervolgens over te gaan in een mooie regelmatige pace. Hierdoor verspil je zo min mogelijk energie en kan je de race goed indelen om je tijd te halen. 
Een persoonlijke pacer kan je hierbij perfect helpen. Je hoeft simpel gezegd zelf alleen nog maar te lopen. Met alle andere zaken zoals het juiste tempo en eten en drinken op het juiste moment hoef jij je niet druk te maken. 
Wil jij gebruik maken van een personal pacer tijdens je race en op een zo ontspannen mogelijke manier je doel behalen? Zie hier onder de prijzen en neem contact met ons op.